January 2, 2014

No Anthems Day

Update: A levél címzettjével azóta rendeztük a dolgokat, barátságunk immár megbonthatatlan!


Magamba szálltam és elgondolkodtam, de nem kellett volna. Eddig ugyanis egy kicsit szégyelltem magam, de most már annyira se. Nem voltam jó arc, de másrészt nem voltam is arrogáns és nem is kötekedtem senkivel, tehát a legkevésbé sem érdemeltem ki azt a minden szintet alulmúlóan alpári bánásmódot, amit te és a degenerált haverod énvelem szemben tanúsítottatok. Ezek után egyszerűen nem tudom magamat szégyellni. Ha a mégoly tenyérbemászó trollkodást még egy általad ismert és gyakran látott elvtárstól is csak a nyers erővel tudod kezelni, az gáz. Nem kicsit gáz, hanem nagyon gáz. Igazából én már több szilveszteri buliban is megtrollkodtam a himnuszt, mert kamaszkorom óta van egy ilyen gonosz szokásom, de valamiért mégsem történt velem soha semmi. Persze, az is igaz, hogy eddig nem a munkásmozgalom(!) kőkemény fenegyerekeivel buliztam, hanem haszontalan ingyenélő egyetemistákkal és társadalmunk egyéb melléktermékeivel, de azért voltak köztük jobbosok is. Mit gondolsz, vajon mit szóltak be ezek a jobbos egyetemisták? Bizony ám: SEMMIT! Na, és tudod, miért? Azért, mert úgy voltak vele, hogy nekem elvakult balliberális létemre nyílván ez a rögeszmém, vagyis rám hagyták. Wow! Képzeld, ilyen is van! Kemény dolog, mi? Pedig a jobbosokban állítólag nincs is semmi empátia! Nos, annyi azért mégis szorult beléjük, hogy szilveszter alkoholmámoros éjén békén tudtak hagyni egy láthatóan problematikus embert.

Az a nagy büdös helyzet, hogy a magyarságnak ez az állandó bizonyítási kényszere csak a "balliberális oldal" rögeszmésen népieskedő részén és a romáknál létezik. Az, hogy még egy belterjes házibuliban is ilyen vérgőzös soviniszta közjátékot kell lejátszani, ha valaki nem viselkedik rendesen, mintha legalábbis ott állnának a sötétben a bevetésre váró skinheadek. Megjegyzem, a jobbosok többsége amúgy nem is hisz ebben a baromságban, hogy a baloldal "ráront a nemzetére", hanem tudják nagyon jól, hogy ennek a "baloldalnak" a nagy része ugyanolyan tekintélyelvű és vulgárnacionalista, mint ők. Majdnem minden jobbernek vannak "kommunista" haverjai, úgyhogy no para!

Kérdés: Miért kell ilyen elképesztő erővel ragaszkodni a szilveszteri himnuszhoz?

Na, miért? Azért, mert ez a szokás? Oh, hát akkor hozzuk vissza a jobbágyságot is, baszkikám! Lehetsz akkora magyar, mint tízmillió másik, de éjfélkor mégsem bömbölteted ezt a dalt, mert nincs még egy ünnep, ahová kevésbé illene. Nem magunknak, hanem éppen ennek a szakrális nemzeti szimbólumnak ártunk a legtöbbet azzal, hogy ilyen kontextusban hallgatjuk. Képzeld, ezért van az a bűvös rejtély, hogy semmilyen normális országban nem hallgatnak újévkor himnuszt! Pedig az ő himnuszaik még nem is annyira depresszívek és patetikusak, mint a miénk. Egyszerűen fel kéne ismerni azt az ösztönös érzést, hogy egy évforduló pillanatában az ember kiabálni és örömködni akar, nem pedig az überméltóságteljes himnuszunkat síri csöndben könnyezve hallgatni. Ennyi. Túl sokan vagyunk e nyomorult hazában, akiknek e nyomorult dalról már tényleg csak a mélyen bevésődött gyerekkori félelem jut eszünkbe, hogy a végén valaki megint leüvölti a fejünket, amiért nem álltunk eléggé vigyázzba és nem maradtunk eléggé kussban. És ez nem jó.

Na, mindegy, leszarom. Nem az a baj, hogy akarjátok, hanem az, hogy ennyire görcsösen és ellentmondást nem tűrően akarjátok. Normálisan is lehetett volna beszélni arról, hogy a trollságom miért esett ennyire rosszul, de ehelyett azonnal nekem jöttetek, hogy takarodjak kifelé. Ez a baj. Kellett neked meghívnod az exkluzív munkásmozgalmi zsúrodba, bazmeg?! Tudhattad volna, hogy ez a bárgyú és karót nyelt hipernosztalgikus erőkultusz, amit te valamiért baloldali populizmusnak nevezel, nekem egyszerűen nem pálya. Tudod, a trockisták már csak ilyenek... Hmm, vagy talán mégsem csak azok a flúgos jégcsákányos trockisták? Talán mégis igaz, hogy akinek ez a pálya, az az esetek 99%-ában inkább a Jobbikba megy, miután ők is ugyanolyan hangosan üvöltöznek az erős államról és a szociális biztonságról, vagy egyszerűen marad a korrupt és degenerált MSZP-nél? Oké, most már tényleg látom, hogy pont az az arrogáns keménykedő faszkalap vagy, akinek időnként nagyon is látszol, tehát nem akarlak meggyőzni, hanem csak úgy mondom. Eljutottam én is oda, mint az a szerencsétlen [törölve], hogy utállak, mint a szart. Pedig a politikai nézeteidet néha kifejezetten kedvelem, hiszen amúgy nagyon bírod a melegeket is, meg a bevándorlókat is, meg a feminizmust is, meg minden egyéb faszaságot, amit kell. Persze, amikor aztán a sorkatonaságot és az úttörőmozgalmat dicsőíted, vagy éppen lázas szado-mazochista víziókkal démonizálsz egy minden ízében banális és inkompetens rendszert, akkor még a nemlétező szőr is feláll a hátamon, de hát semmi sem lehet tökéletes! A személyiségedet viszont sajnos rohadtul utálom. 

No comments: