June 1, 2009

Ik zal handhaven

El fogom hagyni ezt az országot. Már elég régóta nyílvánvaló számomra, hogy nem ezen a 93000 négyzetkilométeren van az én jövőm, és most már az első konkrét lépéseket is megterveztem. Az utóbbi napokban úgy döntöttem, hogy egy kicsit felgyorsítom az eseményeket. Az idei nyarat valószínűleg Hollandiában, vagy legalábbis holland nyelvterületen fogom eltölteni.
Már csak azért is, mert a legszarabb munkával is kétszer annyit fogok keresni, mint amennyit itthon akár Java programozással megkereshetnék. (Anyám először lehűtött, mondván, hogy krízis van, de aztán rájöttem, hogy a hollandok valószínűleg nagyságrendekkel jobban uralják a helyzetet, mint a magyarok, tehát valószínűleg munkahely is több van.)

De természetesen nem csak erről van szó. Arról van szó, hogy a jövőben szeretnék Beatrix királynő hű alattvalójává, vagyis holland nemzetiségű emberré válni. Ez a cél.

Szeptemberben csak azért fogok hazajönni, hogy meglegyen a szoftver-szigorlatom. Semmi másért. A szoftverszigorlat azért kell, hogy megpályázhassam az Erasmus ösztöndíjat. De ha nem nyerem el az Erasmust, akkor pedig felvételizek egy holland egyetemre vagy főiskolára, és megpróbálok majd minél több tantárgyat elismertetni.

Na, jó, talán mégsem vagyok biztos benne, hogy szükséges valamilyen nemzet polgárának lennem, mert alapvetően nem tartom jó dolognak, hogy az embereket ilyen módon különböző csoportokba sorolják... De én igazából rájöttem, hogy a lelkem mélyén valójában mindig is holland voltam, csak nagyon sokáig nem tudtam róla. Emlékszem, hogy még kisgyerekkoromban volt egy hatalmas, Hollandiát ábrázoló kirakósjátékom, és már akkor magaménak éreztem a képen szimbolizált országot a nagyszobánk padlóján üldögélve, úgy legbelül. Mindeközben természetesen még semmit nem tudtam Hollandiáról, hiszen valószínűleg még olvasni sem tudtam. Talán még a fővárosának a nevét sem ismertem, pedig azt elég sok országnak tudtam. Tehát valami biztos, hogy van.

Nem arról van szó tehát, hogy azért akarok elmenni, mert utálom ezt az országot. Nem utálom ezt az országot. Rengeteg szarabb ország van, mint a magyar. Oroszország például ezerszer szarabb. Ráadásul ott hideg is van. De szerintem még Románia és Szlovákia is sokkal szarabb. Talán még Lengyelország is. Bár ezt lehet, hogy csak azért mondom, mert Budapesten élek.

Na, mindegy. A lényeg az, hogy azért akarok elmenni innen, mert nem vagyok idevaló. Nem illek bele a képbe. Énszerintem ez csak egy szerencsétlen véletlen, hogy Magyarországon születtem meg. Nekem Hollandiában kellett volna megszületnem. Nekem hollandnak kéne lennem. Valahol minden bizonnyal egy kis homokszem csúszott a gépezetbe. Na, de hát nem lehet minden tökéletes!

No comments: