February 2, 2011

Never underestimate your foe

Bakáts Tibor klubrádiós műsorát szeretem, mert jó. Vágvölgyi B Andrást kedvelem, mert nagyon okos. Tegnap viszont elég nagy hülyeséget mondott, szerintem. Lehet, hogy csak dühében...

Egy adott pillanatban szóba hozta, hogy nemrég beszélgetett egy barátjával, aki Japánban él és egy hi-tech cégnél dolgozik, mint nagyon hi-tech fejlesztőmérnök. Arcfelismeréssel foglalkozik, ha jól értettem. Az ilyesmi most tényleg megy. A tehetséges fejlesztők könnyen bekerülhetnek a legexkluzívabb, überbrutál gépfegyveres gorillákkal őrzött top secret kutatóközpontba rakétavezérlő szoftvert írni. William Gibson az ujjait szopogatná! Az én iskolám is képez ilyen aspiránsokat az Informatikai és Automatizált Rendszerek szakirányon. Fél évig én is oda jártam, úgyhogy belekóstolhattam az arcfelismerés és rakétavezérlőszoftverírás művészetébe. Nem ízlett.

Vágvölgyi azért hozta szóba ezt a tagot, mert állítólag elmesélte neki, hogy hamarosan gondolat által vezérelt mobiltelefonokat fognak piacra dobni. És hogy ehhez képest mennyire szánalmas, ahogy mi magyarok játsszuk itt az eszünket Trianonnal, meg rovásírással, meg tarsolylemezzel, meg anyám kínjával. Hogy nemsokára már skanzen lesz az országunk...

Na, itt berregett nekem a hibajelző. A nacionalista-soviniszta néphülyítés és giccs ugyanis kurvára nem zárja ki a gondolattal működő telefon kifejlesztését.

Vágvölgyi B. András éppenséggel több évig élt Japánban és módjában állt nagyon aprólékosan megfigyelni ezt az országot. Még könyvet is írt róla, talán többet is. Vagyis sokkal többet tud erről az országról, mint én. Éppen ezért nem értem, hogy miért mondott ilyen ostobaságot.

Kezdhetném rögtön azzal, hogy ez a nép szintén a saját különös és egyedi írását használja. Ez az írás a mi rovásírásunknál történetesen százszor nehezebb és bonyolultabb. Ez egy dolog. Ezen kívül van még száz és ezer másik dolog. Gésák, kimonók, pagodák, több órás teaszertartások, házszám nélküli utcák, állami támogatásból élő rizstermesztés, et cetera, et cetera. Egy szó mint száz, a japánok az öncélú hagyományőrzést olyan hihetetlenül magas szinten művelik, hogy ahhoz képest még a legdurvább táltoshívő szittyaegylet is egy konstruktivista falanszter.

Trianon? Az meg mi a faszom ahhoz képest, hogy a japán kormány rendeletben tiltotta meg a tanároknak a háborús atrocitások megemlítését? Mert hogy az nem tesz jót a gyerekek nemzeti büszkeségének? Meg ahhoz képest, hogy az ország legmagasabb rendű vezetői háborús bűnösök síremlékét látogatják meg minden évben? Egyszóval jócskán vannak nekik is különböző piszkos, büdös kis szarságaik, miközben az európaiak barbárságán élcelődnek.

Végül beszéljünk a honi fasiszta ifjúságról. Kezdeném azzal, hogy széltében és hosszában hemzseg tőlük az egész műszaki felsőoktatás. Tele van velük a padlás. Elvégre hova máshová küldené a harcsabajszú agrárnáci az ő szép szál legénnyé cseperedett fiát kitaníttatni úri szabónak? Dehogy lesz abból buzeráns, naplopó bölcsész, az a zsidó fattyaknak való! Okos és talpraesett gyerek az övé, mérnöknek született. Jól kitanulja majd a kompjútert, ha már egyszer amúgy is tíz éve éjjel-nappal azt püföli a kisszobában. Aztán ha végzett, akkor elszegődik majd németbe, aztán ihaj! A sógorától hallotta, hogy ottan most nagyon keresik ezeket a kompjútereseket. Ott majd vesz az apjának frankó BMW terepjárót, hogy legyen hová kiragasztani az árpádsávos rántotthúst.

Nincs olyan félév, hogy ne látnám legalább kétszer, amint a mellettem ülő diák éppen kurucinfót olvas a laborban. Személyesen is ismerek egy hihetetlenül buzgó jobbikus gyereket, aki mellesleg köztársasági ösztöndíjat kap minden félévben. Engem meg arról próbált meggyőzni, hogy ha a Jobbikra szavazok, azzal segítem a cigányokat. Meg hogy manapság a zsidók a legnagyobb fasiszták. Ezutóbbit is megtudhattam tőle. Most már én is okos vagyok.

Mindez persze, csak a saját tapasztalatom egy adag népi-urbánus ellentéttel fűszerezve, természetesen urbánus szemszögből. Ha, mondjuk, töri szakra járnék, akkor minden bizonnyal a bölcsészkart tartanám a náci seggfejek legnagyobb lerakatának. Egy bizonyos református egyetem nem kimondottan balliberális hallgatója például elismerte, hogy az évfolyamon vele együtt három ember volt, aki nem holokauszt-tagadó. De még az Eltén is szívből örülhetsz a segged lyukának, ha találsz egy kollégát, aki csak szimplán fideszes, nem pedig habzó szájú náci.

Arról viszont bárki meggyőződhet, hogy a népszerű zsidózó szájtok technikai színvonalát még egy menő webkettes multi is megirigyelhetné. (Le merem fogadni, hogy egyikük sem használ Szilverlájtot, meg ASP-t!) Valószínűleg nem egy olyan hate site van, amely mögött titokban egy ilyen cég fejlesztője vagy projektvezetője áll. De még az egyszerű gyalogok is fészbúkolnak, twittereznek és okostelefonálnak orrba-szájba.

Éppen ezért korántsem alaptalan azt feltételezni, hogy ennek a vérszomjas, arrogáns, megalomániás, cinikus és gátlástalan bandának a hatalomhoz jutása csupán idő kérdése. Nem szabad alábecsülni a demokrácia ellenségeit...

(Természetesen nem minden jobbikos a demokrácia ellensége és nem minden demokrácia-ellenség jobbikos. Kedves Vezetőnk például nem az.)

No comments: